Posted on

HAPPY FESTIVUS, FOR THE REST OF US!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAAm sa o folosesc si pe blogul principal unde am mai facut urarea geniala din Seinfeld.

3 responses to “HAPPY FESTIVUS, FOR THE REST OF US!

  1. Este într-adevăr impresionant. Poate tocmai fiindcă fiecare dintre noi are în siajul său o activitate demnă de reținut, e bine să ne menajăm sensibilitățile. Chiar și în provincia în care am trăit am reușit să public 15 cărți, din cele vreo 22 scrise. Desigur, versuri și proză, nu lucrări științifice, acestea din urmă fiind mai de preț, având în vedere absența criteriilor valorii la noi în ceea ce privește beletristica. Am luptat și cu cenzura, azi oricine are bani poate publica orice vrea. Sigur, filologie, gazetărie, literatură, astea au devenit chestii de doi bani. Fiul meu s-a orientat de aceea spre politehnică, IT, și o locație de lucru – Silicon Valley. Ingineriada lui americană chiar că m-a bulversat puțin și-mi fac probleme că am pierdut mult timp dintr-o viață cu chestii nesemnificative ca literele, mass media, muzica. Nu mi-a mai rămas decât arborele genealogic și un trecut inutil, în care persoane de toate națiile Europei Centrale nu posedau haruri artistice inutile, ci averi. Groful maghiar din Vilagos/Șiria, neamțul bogat din Banatul Sârbesc, evreul comersant din Timișoara. 1918 a adus praful și pulberea. Tatăl meu s-a ivit în familia austro-ungară ca un învingător. A distrus actele care-mi puteau eventual servi pentru unele recuperări. Timorat de securitate a șters cât mai multe urme ale multietnicității mele, în folosul meu, zicea, impunându-le și celorlalți să nu vorbească ungurește și nemțește cu mine. I-a slujit pe legionari, pe rege, pe comuniști, fără recompense.Să nu spuneți că a fost doar o inițiativă personală, a lui. Regimuri succesive de opresiune ale administrației noi, românești, naționalizări, confiscări, marele mucles nu m-au convins de eficiența statului român. Studiind ce-a mai rămas din amintirea neamurilor mele neromânești, retrăiesc în Imperiu. Acela ar fi fost mai potrivit pentru mine. Deznodământul neașteptat: SUA. Nu pot să-i detest pe acești simpatici, nu știau în ce se bagă intervenind în războiul european, pacea wilsoniană fiind și cauza conflagrației nr 2. O spune chiar americanul Eric Hobsbawm…Cordonul ombilical a fost retezat, moștenirea genetică a 4 neamuri și-a găsit o superbă întrupare în cel născut liber. Tatăl său va avea grijă ca urmașul american al unor neamuri glorioase și decăzute azi, să nu vizitele niciodată Europa și în special România. Nici ca turist.De altfel și un scriitor (?) englez al generației “tinerilor furioși” din anii mei spunea: COPIIi NOȘTRI VOR FI AMERICANI.

Lasă un răspuns

