La Craiova, pe strada Macedonski, am fotografiat acest vechi punct de transformare şi haosul reţelelor înghesuite pe un singur stâlp. E din vremurile în care şi ceva aparent neînsemnat avea parte de o tratare arhitecturală, cu punere în operă îngrijită, cu meşteri care ştiau ceva mai mult decât să dea “o lavabilă”, cum se vede pe fundal în schimonosirea casei istorice care mai supravieţuieşte încă acolo. Despre chestii din astea electrice găsiţi mai multe la C.D.Mocanu, pe blogul SimplyBucharest, cum ar fi în acest articol despre punctele de transformare de la începutul secolului XX.
Ce model deosebit!
Eu le știu pe cele mai functionale din Ardeal.
A propos, si Slatina are cartiere cu case istorice aflate chiar pe șoseaua care traversează orasul
Mie imi place mult ala din Azuga: https://www.google.com/maps/@45.444002,25.5544927,3a,62.5y,253.49h,85.71t/data=!3m7!1e1!3m5!1sOVIpavktVvrZP5QdywvgAw!2e0!5s20121001T000000!7i13312!8i6656
Iar in Olt-Dolj au mai ramas ceva ramasite din vremurile bogatiei din grane si la Caracal sau chiar si pe la Bals
Mulţumesc domnule profesor. Modelul ăsta nu-l ştiam. Aveţi dreptate! Companiile interbelice de electricitate erau preocupate de modul cum arată şi cum se integrează în peisaj construcţiile specifice. Cele mai mari aveau compartimente specializate în care au lucrat nume mari ale arhitecturii româneşti.
Valea Prahovei este plină de posturi de transformare foarte frumoase realizate de Societatea Electrica Câmpina în anii 30. Multe, cu destinaţia schimbată, pot fi văzute şi acum, mai ales în Sinaia.
Eu multumesc! Articolul cu chioscurile de electricitate mi s-a parut foarte lamuritor, mai ales ca toate alea au disparut de mult. Au mai ramas pierdute pe ici pe colo exemplare din astea, pe care la un moment dat nu o sa le mai avem, pentru ca o sa le dea jos asa cum au eliminat aia de la ascensoare majoritatea lifturilor originale interbelice.