Publicat pe

URSU’, BĂĂĂ!

Într-o zi a anului trecut am zis sa iau drumul de la Sibiu spre casă pe Transfăgărăşan. Bineînţeles, pe drum am văzut vreo 6 urşi, cel din imagine fiind doar unul dintre ei. N-am oprit, nu le-am dat să mănânce cum o fac, de regulă, majoritatea turiştilor, care aleg drumul ăsta inclusiv în speranţa că poate o să-şi facă vreo poza selfie cu un urs. S-au înmulţit foarte mult ştirile cu urşii în preajma unor localităţi unde nu ne-am fi aşteptat. Ieri era despre un accident cu un urs lovit pe autostradă şi pe urmă eutanasiat din cauza asta. Acum eu deja mă mir că ăştia deştepţi de la putere, care consideră o ruşine stagnarea unei autostrăzi pentru că n-au fost în stare să gândească zone de tranzit pentru migraţia faunei (nu doar a urşilor), nu s-au gândit să taie şi toate pădurile ca să nu mai aibă unde să se ascundă urşii ăstia (a se vedea unele comentarii din articolul respectiv). Cu ocazia asta mai şi dezvoltăm economia, satisfacem nevoia investitorului strategic IKEA … Nu e o idee bună? Dacă mai e loc printre discuţiile cu Firea, Burduja şi victima politică_Cârstoiu, poate se mai şi dezbat lucrurile astea care ţin de protejarea mediului prin vreo campanie.

8 răspunsuri la „URSU’, BĂĂĂ!

  1. Florin

    Norvegia și-a făcut cu greu o rețea de șosele, mai înguste ca la noi. Peste tot sunt pasaje pentru animale. Idioții trebuiau să aibă în proiect. Cine a avizat proiectele, niște specialiști sau niște impostori?
    Norvegienii au trebuit să construiască tuneluri. Au început cu tunelurile dinaintea epocii hidrocarburilor. Acum vreo opt ani aveau peste 1.000 km săpate în stâncă, fără a fi grozav fățuite la interior. Pasajul de la Big a durat mandatele hoțului Oprescu și al Fii-rii – sub 30 m.

    • pozeDECAT

      Pare ca e o permanenta rezistenta la aceasta idee. Si la orice idee care sa evite stricarea mediului natural pentru diverse drumuri. Ca sunt ele in padurea Baneasa sau ca trec prin vreo rezervatie naturala. Sunt multi care bagatelizeaza impactul asupra unor specii, se vedea si in comentariile articolului aluia cu Grindeanu …

    • pozeDECAT

      Pentru mine era prea departe. In afara de mersul la gradina zoologica si de cateva escapade cu bicicleta pe la mijlocul anilor 80 eu nu prea ajungeam aici. Plimbarile mele din copilarie erau la padurea Mogosoaia. Ambele paduri au fost agresate dupa 1990 . Mergeam cu fiica-mea la poligonul de tir in urma cu .. nu mai stiu, 5 ani … si am remarcat ritmul in care pare ca se rareste vegetatia. Nu numai acolo.

      • Florin

        Mergeam și pe la Mogoșoaia, însă cel mai des la Băneasa. Și pe vremea aceea se furau lemne de pe acolo, dar mai puțin. La Băneasa, dacă lăsai mașina pe undeva și făceai câțiva km pe jos în liniște (dacă renunțau onaniștii să te urmărească), aveai mari șanse să întâlnești căprioare.
        Lucram la capătul Căii Floreasca și locuiam în Pajura. A fost o perioadă când m-am dus și cu bicicleta, dar era cam stresant pe DN1.
        Scriați de rezervații, păi cine a aprobat drumul asfaltat prin Bucegi!

  2. We drove Transfăgărăşan last fall and saw at least 7 bears. One pair was eating crackers that a tourist left. It was appalling. At home in Canada we have many bears but you rarely see them because they are deep in the forests. If people feed them, they can be charged, because the bears will likely have to be killed. I know we have a lot more land wherw they can hide but the animlas are also well protected. People need to learn that feeding them is wrong. Maggie

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.